علم و تجربه را با هم به خدمت بگیرید

مجری پروژه های برنامه نویسی

مشاور و طراح و مجری پروژه های برنامه نویسی پلتغرم های مختلف وب ، اپلیکیشن ، دسکتاپ

طراحی سامانه های اینترنتی
طراحی نرم افزار های دسکتاپ
طراحی پلتفرم های چند کاربره

تغییرات جدید الگوریتم گوگل (آپدیت 2020) + راهنمای عملی

تغییرات جدید الگوریتم گوگل یکی از مشکلات و دغدغه های دیجیتال مارکتر ها ، سئوکار ها و وبمستران هست . در این پست به بررسی اخرین تغییرات آن می پر

منبع : تیم محتوا
منتشر شده در 1399/8/30
دسته : آموزش
تغییرات جدید الگوریتم گوگل (آپدیت 2020) + راهنمای عملی

تغییرات جدید الگوریتم گوگل یک دغدغه بزرگ برای دیجیتال مارکتر ها

تغییرات جدید الگوریتم گوگل یکی از مشکلات و دغدغه های دیجیتال مارکتر ها ، سئوکار ها و وبمستران هست .



ما در این پست آخرین تغییرات و آپدیت الگوریتم گوگل در سال 2018 بررسی میکنیم و به مرور زمان الگوریتم های جدید دیگه رو در همین پست به اشتراک خواهم گذاشت .دوره سئو بصورت فوق تخصصی روی سایت قرار داده شده، در صورتی تصمیم دارید در این دوره شرکت کنید ابتدا از آموزش سئو آکادمی جذب استفاده کنید که بیش از 8 ساعت آموزشی ویدئویی رایگان قرار داده شده است



تغییرات جدید الگوریتم گوگل در سال 2019 و راهکار تست شده برای موفقیت در این آپدیت

خب در مارس 2019 آپدیتی اومد که خیلی از سایت ها، افت رتبه و بازدید خیلی خیلی شدیدی داشتن و نوبت دات آی آر یکی از بزرگترین وبسایت های نوبت دهی پزشک باهام تماس گرفتن و در مورد افت رتبه شدیدشون در اون تاریخ شدن که تصویرش رو براتون میذارم . (خط قرمز شروع همکاریمون بود)





خب همونطور که میبینید افت شدیدی داشتن که بعد از مدتی رتبه هارو برگردوندیم ولی راهکار چی بود ؟



راهکار تغییرات جدید الگوریتم گوگل در مارس 2019

یکی از مهمترین فعالیت هایی که باید برای سئو سایت ها رعایت کنیم، بهینه سازی بودجه خزش هست ! شاید اصلا به گوش شما هم نخورده باشه ولی به تازگی اهمیت خیلی زیادی پیدا کرده و حتی کارمندان گوگل در مورد اهمیت این مورد نظر مثبت دادن.





ترجمه :



بودجه خزنده بیش از حد اهمیت داده شده، بیشتر سایتها هرگز نباید نگران اون باشند، موضوع جالبی است، و اگر شما وب را کاوش می کنید یا یک سایت با چند میلیارد لینک در اختیار دارید، مهم است، اما برای صاحب یک سایت متوسط خیلی کمتر.





ترجمه :



هرچند من فکر می کنم ارزشش رو داره در موردش همه چیز روشن باشه. حذف 25 صفحه بی فایده برای یک سایت عالیه و می تونه به کاربران کمک کنه که در آنجا گم نشن، اما این یک سوال بودجه خزنده نیست. آیا افراد فقط برای پاداش جستجوگرها این کار رو انجام میدهند؟ چطور می تونیم به شما کمک کنیم تا به آنها کمک کنید؟



بودجه خزش چیه ؟

همونطور که میدونید گوگل برای اینکه اطلاعات شمارو بررسی کنه، خزنده هارو میفرسته تا سایتتون رو شخم بزنن و اطلاعات داخل دیتابیس ذخیره کنن و رتبه بندی ها و ارزش گذاری ها انجام بشه.

خب واضح شد، طبق این فرایند و تعداد سایت هایی که هست گوگل برای هر سایتی طبق فعالیت مفید و پارامترهای دیگه میاد واسه هر سایت یکسری بودجه تعریف میکنه برای خزنده ها تا برای هزینه ها و زمان خودش صرفه جویی کنه .



حالا که ما بودجه خاصی رو داریم پس باید ساختار سایت و نکات اصلی و پایه ای رو داخل سایت پیاده سازی کنیم که منجر میشه به بهینه سازی بودجه خزش .



✔️  مواردی که موجب بهینه سازی بودجه میشن :

🔹 بهبود پیج زامبی ها : صفحاتی که تعداد محتوای کمی دارند (کمتر از 300)، یا از نظر محتوا ضعیف و قدیمی هستند، کلمه کلیدی به اشتباه انتخاب شده .

🔹 بهبود سرعت سایت : اینقدر این موضوع واضحه که چیزی نمیگم در موردش !

🔹 بهبود استراتژی لینک سازی داخلی : شاید همه فکر میکنند که از نظر لینک سازی داخلی عالی کار کردن و بی نقصا اما طبق بررسی های داشتم به جرءت میتونم بگم بالای 50 درصد سایت های ایرانی این مشکل رو دارن و حتی خیلی از پروژه هایی که دست من هستم این ایراد و دارن و باید بهبود بدیم (بخش فنی کار میشه)

ببینید ما داخل سایت هامون باید پیج ها و صفحات یتیم رو کامل بهبود بدیم .

🔻 صفحه یتیم : صفحاتی که از هیچ جای سایت لینک دریافت نکردن !

سایت رو بررسی کنید بی شک چنین مقالات و صفحاتی میبینین که اینا بیشترش بر میگرده به بهینه سازی منوهای سایت،سایدبار و فوتر، دسته بندی های صفحات و در نهایت لینک سازی در صفحات

شخصا سعی کردم در جذب مارکتینگ کامل رعایت کنم ولی بازم امکانش هست ایراد داشته باشم!

🔹 بهبود ارور های سایت : مثل ارور 404 و این قبیل ارور ها که باید کامل چک کنید و بهبود بدین.

مهمترین دلیل تغییرات جدید و آپدیت الگوریتم گوگل چیست ؟



یکی از مسائلی که من خیلی بهش اعتقاد دارم بحث تجربه کاربری (UX) هست که امروزه مهمترین موضوع در تمامی کسب و کار هاست که اتفاقا برای گوگل بسیار اهمیت دارد .



گوگل به عنوان یگ موتور جستجو داره تمام تلاشش رو میکنه تا زمانی کاربران کلمه یا جمله ای رو سرچ میکنند بهترین و نزدیک ترین نتایج رو به کاربران خودش به نمایش بذاره ، تمام فعالیت گوگل در همین جمله خلاصه میشه . از طرفی تمامی آپدیت الگوریتم گوگل تا به امروز طراحی شده فقط برای بالا بردن کیفیت کار خودش بوده و سایت هایی که با تکنیک های سئو کلاه سیاه خودشون رو در نتایج بالا میارن رو پنالتی ( جریمه ) میکنه .



پس به نظر من بهتره ماهم تمرکزمون رو بذاریم روی تجربه ی کاربری ، شاید بپرسید چطوری ؟

ببینید اگر شما ملاک رو تجربه کاربران خودتون در نظر بگیرید تا در نهایت به هدف کسب و کار خودتون برسید ، بدون شک باید محتوایی رو طبق نیاز مخاطب طراحی کنید ، کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید و کیفیت محتوا باید عالی باشد تا کاربر با خوندن اون محتوا نیازش برطرف بشود ، تا به دیگر صفحات شما سر بزند ، از شما خرید کند و دیگر به در مورد نیازی که شما برطرف کردین سرچ نکنه یا اگر سرچ کرد باز سایت شمارو انتخاب کند .



همچنین اگر کلمه ای را نزدیک به کلمه قبلی سرچ کرد از بین دیگر نتایج شما را انتخاب کند ، چرا که به شما اطمینان پیدا کرده و میدونه شما محتوای خوبی تولید میکند .



با این دیدگاه هدف شما و گوگل یکی شده : تجربه ی کاربری (UX) ، و باید قبول کنیم با قرار دادن این هدف به اعتقاد من شما با تغییرات جدید گوگل ضرر نمیکنید و همیشه در صدر خواهید بود . با کمی دقت میبینید که تمامی تغییرات الگوریتم گوگل تا به امروز فقط برای همین هدف بزرگ طراحی شده و تا ابد هم همینطور خواهد بود



برای مثال 

الگوریتم پاندا : که در مورد کیفیت محتوا بود  که محتوایی کپی نباشد یا کیفیت پایینی نداشته باشد.



الگوریتم پنگوئن : جلوگیری از لینک های اسپم و سایت هایی که با خرید بک لینک میخواهد رتبه خوشون رو بهبود بدن.



الگوریتم مرغ مگس خوار : تجزیه تحلیل عبارات جستجو شده توسط کاربران تا گوگل بتواند نتایج بهتری به کاربران نشان دهد



الگوریتم کبوتر : نمایش نتایج جستجو شده بر اساس لوکیشن ( سئو لوکال ، سئو محلی)



و . . .



خب همانطور که دیدین آپدیت الگوریتم گوگل برای تجربه کاربری کاربران این موتور جستجو هست پس بهتره شما هم همین موضوع رو هدف خودتون بذارید ، اونوقت بدون چون چرا در سئو موفق خواهید بود و حتی الگوریتم های جدید نه تنها شما را متضرر نمیکند بلکه بسیار زیاد بهتون کمک خواهد کرد !!!



و در نهایت الگوریتمی اومد که تاثیر تجربه کاربری بر همگان واضح شد ! باشد که ایمان بیاورید 



الگوریتم RankBrain و اهمیت تجربه کاربری(UX) بر سئو (از 2016 تا 2018)



برای دسترسی به این صفحه باید اعضای ویژه باشید.






بالا
OKTEAM

تمام حقوق این سایت برای تیم برنامه نویسی okteam.ir محفوظ می باشد ©